BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, May 11, 2010

membalas dendam, pekerti mulia.


membalas dendam sememangnya indah terutama bila kita dapat membiarkan dia merasa apa yang kita rasa dulu disebabkan dia. yah! sangat hebat perasaan itu kan. tersenyum bila karma benar-benar memuaskan hati.


iyelah.iyelah.
balas dendam tu tak elok. sepatutnya kena sabar biarlah kita sakit macam mana pun. dalam Islam pun kata, kita kena mengelakkan perbuatan yang tidak baik ini termasuklah DENDAM.


tapi percaya kepada karma adalah satu perkara lain kan. kita tak buat apa-apa pun, karma tu masih ada. yang buat baik dibalas baik, yang buat buruk dibalas buruk. jangan membalas dendam tapi nantikan karma. waktu itu adalah waktu tepat untuk tersenyum.

3 who cares:

awin said...

teramat SETUJU ngan post ini...& keep smiling ...;p

N a d i a said...

Cik Lala,

Luahan awak ni merujuk kepada peristiwa apa ye?

~miss-lala-comot~ said...

awin : percaya pada karma.=P

nadia : peristiwa 13 Mei. eh, takder lah. peristiwa orang lain tapi lala ambik iktibar.

Follow me, i'll follow back!

Heartbeat (Nak tau?sila klik)