BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, March 3, 2010

susah sangat ke rasa putus cinta?

walaupun pada dasarnya nampak biasa,
kadang-kadang orang yang putus cinta ni,
pandai menyembunyikan perasaan kan.




ada juga yang memang terpancar sinar kekecewaan di muka.

ok.
ini bukan kisah lala.
kisah orang lain.

kalau putus cinta ja,mesti nak sedih-sedih.nak meraung-raung.yang paling best, baru nak menyesal, kan?

katakan sudah bercinta dalam 2 tahun. ok lah, 2 bulan. pastu putus. pastu akan keluarlah ayat-ayat emo yang konon dapat melegakan hati. pelbagai lagu atau puisi atau kata pendorong dan konon (sekali lagi konon) dapat menguatkan semangat.

susah ya rasa putus cinta? berat ya rasa sedih? penat ya rasa sendiri?

nak ulang masa pasti mustahil. nak kembali pada si dia pasti lah ego perlu dijaga.
macam mana kalau salah sendiri?boleh menyesal dan meraung-raung.
macam mana kalau salah si dia?boleh marah dan maki hamun si dia.

tapi perlu ke semua tu?tak boleh ke ambil yang positif?tak boleh ke ambil yang indah?

lebih baik beri masa pada diri sendiri dan si dia.
kalau sekarang rasa sakit, rasa bahagia akan dibayar setimpal di kemudian harinya.
janganlah terfikir nak cari pengganti. lagi penat hati sendiri nanti.

tak susah kalau putus cinta, tahu?
yang penting, belajar untuk senangkan hati.

siapa kata lala tak pernah putus cinta?hampir 2 tahun baru boleh terima yang lain.sekarang, bahagia itu 23 kali ganda (23 dipilih berdasarkan no kegemaran).

p/s : hey, princess! saya tahu awak sedang membaca. iya, entri ini untuk anda! love you. muah-muah!bahagiakan diri sendiri dahulu.

2 who cares:

The story of Saif Al-Hafsham said...

amboi dik..tau la baru berchenta.ayat sume xnak kalah.hehe

cinta ini unik perkiraannya. setiap org menerima rasa remuk itu dgn pelbagai cara.takde betul atau salahnya..

untuk 100% perasaan cinta kepada seseorng tu, kita cuma perlu beri 90%. Simpan 10% itu untuk benci. Supaya bila jadi apa2 nanti tak la kecewa sgt...

~miss-lala-comot~ said...

ngee..good advice from en hafsham kite..!

Follow me, i'll follow back!

Heartbeat (Nak tau?sila klik)