BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, April 16, 2010

salah ke kalau rasa jealous?

salah ke kalau rasa jealous?
tak salah. tak salah. sebab orang kata jealous tanda sayang. jadi kalau nak tunjuk kita sayang, boleh lah rasa jealous kan? tapi jealous pun, kena lah bertempat. jealous yang boleh tunjuk kita sayang, bukan jealous yang boleh tunjuk kita 'kawal permaisuri' a.k.a queen control.


apabila diberi situasi di mana kamu terdengar cerita yang kekasih kamu bercinta dengan orang lain. ha. ini tidak perlu jealous. tapi mungkin kamu boleh senyum sikit sebab orang salah meneka tentang cinta kekasih kamu. kamu lah tu.


macam mana pulak kalau kamu ternampak kekasih kamu bergambar dengan orang lain atau si G? (G untuk Gadis yang tiada hati atau perasaan pun kat kekasih kamu, atau G untuk Gadis yang ada hati tapi tahu kekasih kamu sudah ada kamu, atau G untuk Gadis yang ala-ala tergedik sikit sebab si G tidak tahu yang kekasih kamu sudah ada kamu) . ha. tak perlu jealous juga. tangkap gambar ja. perkara-perkara kecil ini jangan dijadikan hal untuk mencari punca bergaduh. walaupun kawan-kawan lain yang nampak peristiwa itu, memandang-mandang kamu, buat tak tahu. kes macam ni, tak der hal lah.


jangan pulak membalas dendam dengan menangkap gambar dengan lelaki lain. sangat lah tidak berperasaan waras atau matang. kalau betul ingin membalas, balas dengan ingin menangkap gambar dengan kekasih kamu itu. kan kamu menang tu.


macam mana pula kalau gambar diupload di social networking sites (nak jugak guna perkataan dalam exam SPA ni) sama ada Facebook, Myspace atau Twitter dengan status kepada gambar "BAGAI PINANG DIBELAH DUA"....? memang terasa macam "BAGAI HALILINTAR MEMETIR JANTUNG" kan. ha, tak perlu lah jealous. bukan kekasih kamu yang upload kan. kes ini boleh lah dibawa ke MAHKAMAH CINTA kamu untuk dibawa pertimbangan. boleh juga majuk-majuk manja. yelah, orang lain pula anggap kekasih kamu dengan si G sebagai pasangan yang sepadan. kamu dan kekasih kamu tidak sepadan ke?


perempuan memang senang nak rasa jealous kan. takper. takper. jealous perlu berpada-pada. jangan ikut perasaan. ikut kata hati yang sayangkan hubungan itu. percayakan kekasih kamu. jika kamu betul-betul inginkan dia sebagai Hubby dan bakal Papa!


p/s : rindunye nak balik ipoh....!

10 who cares:

N a d i a said...

err...?

The story of Saif Al-Hafsham said...

lalalala...

awin said...

hik...hik..tetbe rase ur cerite ni same ngan my situasi today...hehe...jeles tgk pic my tunang yg dok sblh G ( gadis yg kononnye digosipkan sbgai kekasih )..n wat i do is tell the same to mr tunang that i' m going to take picture with lelaki which is him...n he smile...well,mmg kte akan jeles,nak2 if pernah dgr cerita2 panas...but...ingat dlm hati...if da jodoh x kemana...biarlah ape org nk kate...n yg paling penting u & him...others....let it go by the wind...=)

Lala said...

memang pun. panas macam mana pun, tetap kene maintain cool. tapi kene jugak remind si kekasih, jangan lupe kat kite. kalau tak, tkot kekasih pun melayang dicuri si G (ohh,,tidak!!)

awin said...

insyallah...nway, nice blog dear...=)

Lala said...

thx..!u shud have one! it is gud therapy!

Lala said...

thx..!u shud have one! it is gud therapy!

awin said...

i'll prefer to be reader rather than writer...it's also a good theraphy...=)

Roy Roches said...

coretan yg sgt jujur...

Lala said...

awin : ok then. =D

roy : sekadar meluahkan. =p

Follow me, i'll follow back!

Heartbeat (Nak tau?sila klik)